tidfördriv

såhär mitt i natten och jag inte kan sova. så tänkte jag.. "jag gör en lista på då och nu" skit kul!
förr - hade man förhållande
nu - är man lycklig singel
förr - var man blond
nu - är man brunett

förr - var det lätt i skolan
nu - tar skolan kål på mig

förr - var vi en familj
nu - är vi splittrade

förr - hade jag bra vänner
nu - har jag de bästa vännerna man kan ha

förr - visste farmor vem jag var
nu - har hon ingen anning

förr - var det kul att testa på nått nytt
nu - tänker man efter innan man gör något

förr - kunde jag inte säga nått till mina föräldrar
nu - säger jag nästan allting
förr - var jag alltid i bakrunden
nu - har jag blivit lite bättre på att synas mer
förr - spelade man basket
nu - tränar man ibland på friskis&svettis

förr - hade vi bara katter
nu - har vi hund
förr - kunde jag dricka vin
nu - kan jag inte alls göra det
förr - hade jag inget körkort
nu - är det jätte nära kvar tills jag har det
förr - hade jag aldrig tjänat pengar
nu - har jag arbetat två sommrar
förr - hade man inga problem
nu - finns de i varje menning

förr - fick jag pierca mig i naveln
nu - har jag tattueringar & piercingar
förr - hade jag bdb
nu - har jag fb
förr - hade jag eget rum ute på tomten
nu - bor jag i en lägenhet
förr - visste pappa och mamma inte om att jag drack alkohol
nu - köper de ut till mig
förr - noppra jag inte ögonbrynen
nu - gör jag absolut det!

förr - gick jag på dolphins matcher på fredag kvällen
nu - festar jag med tjejerna
förr - hade jag en bra klass
nu - har jag inte alls en bra klass
förr - åkte man utomlands med familjen
nu - åker man på fylleresa till aya napa

förr - sov man med öppen dörr
nu - har man stängd dörr
förr - gick man på stan när man hade bestämt det med en kompis
nu - träffas man där och bestämer sen vad man ska göra
förr - tog man alltid cykel
nu - åker man buss/bil
förr - lekte man dunken på skolgården
nu - sitter man och väntar tills nästa lektion ska börja så dagen tar slut
förr - var man tvungen att tjata på föräldrarna för att få va vaken lite längre
nu - är man uppe hur länge som helst
förr - var allt så himla enkelt
nu - är allt så komplicerat
FÖRR: 12
NU: 17
det är alltså lite bättre nu än då!
känns dock inte som så..

Kommentarer
Postat av: Eveline

Vill du ha tips om en väldigt bra dagcreme? Gå då in på min blogg och checka in inlägget jag gjorde om hudkräm i

För ett par dagar sedan!

Tryck bara på kategorin hudvård, så ser du det direkt!

Har testat båda produkterna nu och verkligen älskar dom! Hela jag är superlen och mjuk :)

Kram!

2012-04-24 @ 07:16:32
URL: http://evelineb.blogg.se/sminkblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0